W maju 2015 roku zakończono prace w ramach projektu “Włóczykije Pojezierza”

W 2014 r. pięć stowarzyszeń, funkcjonujących jako Lokalne Grupy Działania na terenie Pomorza Zachodniego i Wielkopolski, wzięło udział w realizacji projektu “Włóczykije Pojezierza”. Adresatami przedsięwzięcia są przede wszystkim miłośnicy turystyki aktywnej – piechurzy, rowerzyści, kajakarze i amatorzy nordic walking. Dzięki zaangażowaniu osób, mających na co dzień do czynienia z turystyką i krajoznawstwem, wykonano szereg prac terenowych, w wyniku których powstała kompleksowa inwentaryzacja obiektów historycznych, geograficznych i przyrodniczych, spotykanych na szlakach. Ponadto z myślą o coraz szerszym gronie zwolenników maszerowania z kijkami, wytyczono i oznakowano kilkadziesiąt nowych szlaków nordic walking. Materiał zebrany w terenie posłużył do wdrożenia aplikacji mobilnej dla turystów.

W projekcie wzięło udział 5 Lokalnych Grup Działania, skupiających łącznie 39 gmin:

• LGD Stowarzyszenie Lider Pojezierza (gminy: Barlinek, Boleszkowice, Bierzwnik, Choszczno, Dębno, Krzęcin, Lipiany, Myślbórz, Nowogródek Pomorski, Pełczyce, Przelewice i Trzcińsko-Zdrój)
• LGD Stowarzyszenie Partnerstwo Drawy (gminy: Barwice, Borne Sulinowo, Czaplinek, Drawno, Drawsko Pomorskie, Grzmiąca, Kalisz Pomorski, Ostrowice, Szczecinek, Wierzchowo, Złocieniec)
• LGD Stowarzyszenie Szanse Bezdroży Gmin Powiatu Goleniowskiego (gminy: Goleniów, Osina, Maszewo, Nowogard, Przybiernów, Stepnica)
• LGD Stowarzyszenie Wspólnie dla Przyszłości (gminy: Chocz, Czermin, Dobrzyca, Gizałki, Gołuchów, Pleszew)
• LGD Stowarzyszenie Lider Wałecki (gminy: Człopa, Mirosławiec, Tuczno, Wałcz).

Firma EKO-MAP podjęła się realizacji kompleksowej kampanii promocyjno-informacyjnej projektu “Włóczykije Pojezierza”, w ramach której wykonano:
– 5.000 przewodników turystycznych na temat szlaków pieszych, rowerowych, kajakowych, tras nordic walking i ścieżek edukacyjnych
– 82.500 map turystycznych pojezierzy: Wałeckiego, Drawskiego i Myśliborskiego, Doliny Prosny i powiatu goleniowskiego
– 20.000 folderów informacyjnych
– 6 billboardów reklamowych przy głównych trasach tranzytowych, przebiegających przez gminy biorące udział w projekcie
– gadżety turystyczne dla amatorów nordic walking – kamizelki odblaskowe i plecaki z nadrukiem
– emisję audiowizualnej reklamy mobilnej aplikacji turystycznej http://polskietrasy.pl/
– 62 projekty map na tablice informacyjne z przebiegami szlaków nordic walking.

Wykonane materiały promocyjne są dostępne w siedzibach Lokalnych Grup Działania oraz gmin na terenie objętym projektem.